Åttondefebruaritjugohundraelva

Usch jag börjar verkligen bli nervös,
17 veckor är lång tid, men det går fort.
Jag börjar bli riktigt nervös för förlossningen.
Det är så många frågor:

* Gör det så ont som alla säger?
* Hur lång tid kommer det att ta?
* Kommer jag klara av det?
* Framförallt kommer allt att gå bra?

Andra frågan är, när packade ni BB-väskan?
Och vad hade ni i den?

Snälla hjälp mig!

Linda | 2011-02-08 @ 23:35:14

Det är ingen fara tjejen, det kommer gå så bra så :) Det gör olika ont för alla, och tar olika lång tid för alla! Och klart att det kommer göra ont, det ska komma ut ett barn där nere :) Men tro mig när ja säger att smärtan försvinner så fort du får upp ditt barn på bröstet.. Helt underbart :) Det är en häftig upplevelse också, att föda sitt eget barn! Du kan, du kan, du kan! :D Ta dagen som den kommer istället, ett tips bara ;)

Anonym | 2011-02-09 @ 10:25:32

de finns en jättebra bok på biblioteket som heter "att föda ett barn". jag var nervös som fan innan men när jag läst den blev jag hur lugn som helst.

Förlossningen gick hur bra som helst men klart det gör ont. Den som säger att de inte gör ont ljuger. för de gör så ont att man nästan går under. Men när man befinner sig i hela situationen hinner man inte ens tänka på att det gör ont, man tar värk efter värk och tillslut får man sitt vackra barn på bröstet och då släpper verkligen ALL smärta.



Jag började packa bb-väskan redan i vecka 34 lite smått.fyllde på pö om pö.

Gick efter såndär bb-lista på nätet men tro mig man använder inte ens hälften!

På bb bor man i deras gosiga fula nattlinnen, barnet ska vara så mycket som möjligt i bara blöja för hudmothud-kontakt.

Så det enda som användes var badrumsgrejer, kläder till barnet för hemfärd och kläder för mig för hemfärd.

Lite godis och dricka är bra att ha med :) Men ofta finns de närliggande affärer också så pappan kan springa och handla

Asså, jag kan säga såhär att när jag väntade min Neo så kunde jag bli lite halvt nervös ibland, men jag tänkte hela tiden "jag har ingen aning om hur det känns, hur det kommer att gå eller någonting, så varför oroa sig såhär tidigt"? tänkte jag! och allting gick skit bra, jag var arg på smärtan men överlevde!



Jag blev inte så rädd så att jag valde att inte skaffa fler barn, tänk på mig, på alla andra som har fler barn, inte många som blir så skrämda att dom inte vågar göra det igen om man säger så :D



denna gången vet jag ju inte om det blir så lätt som med neo eller inte, finns inte en chans för mig att veta föräns jag väl är där.



jag tror det går bra för dig josse, känner det på mig! :)) ta det bara som det kommer. alla är nog nervösa, jag är också nervös även denna gången, det vore nog konstigt om man inte var det haha =)



kramar

Jenny - mamma till Milo | 2011-02-09 @ 15:24:33

Lilla gumman, det är ingenting att vara nervös över. Men för att stilla din oro lite så gör det inte så ont som alla säger, beror kanske på hur man hanterar allting, och skulle det behövas så finns det smärtlindrig :)

Anonym | 2011-02-09 @ 17:15:55

Kvinnor är gjorda för att föda barn:-) Absolut ingenting att vara orolig över!

Amanda Steffensen | 2011-02-13 @ 09:50:05

Du kommer klara det jätte bra gumman! :) Ont gör det ju men du får ju en liten tös som belöning! :) <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0